Sümeyye Boz'dan Gimgim'deki çadır nöbetine ziyaret

Paylaş:

MÛŞ - Gimgim'a bağlı Xwarik köyünde JES projesine karşı devam eden çadır nöbetini ziyaret eden DEM Parti Mûş Milletvekili Sümeyye Boz, "Doğamıza sahip çıkıyoruz. Her birinizin mücadelesi çok kıymetli" diye konuştu.

Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyü sınırları içerisinde planlanan Jeotermal Enerji Santraline (JES) karşı kurulan çadır nöbeti 11'inci gününde devam etti. Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi öncülüğünde, başlatılan nöbet alanına "Emeği sömürme, doğayı tüketme" ve "No hard mîrasê kal û bavikan o. Bavokê ameyoxî yo, JES newazenîme" pankartları asıldı. Nöbetin 13'üncü gününde Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Mûş Milletvekili  Sümeyye Boz ve siyasi parti temsilcilerinden oluşan bir heyet çadır nöbetini ziyaret etti. 
 
'DOĞAMIZA SAHİP ÇIKIYORUZ'
 
Yurttaşların çadırda mücadele ve direnişi örgütlediğini belirten Sümeyye Boz, "Doğamıza sahip çıkıyoruz. Her birinizin mücadelesi çok kıymetli. Her birinizin direnişine, emeğine sağlık. Önümüzde kritik günler var. Bunları atlatabilirsek başarı bizim olacak" şeklinde konuştu.
 
Yurttaşlar konuşmaların ardından bağlama çalarak, kilamlar söyledi.
 
Projeden etkilenen en az 16 köy arasında 25 Mayıs'a kadar düzenlenen nöbet listesi kapsamında, bugün nöbeti Keregiveş ve Tatan köyü sakinleri devraldı.